Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
662 posty 7361 komentarzy

Partia50plus

nikander - Bardziej pragmatyczne niż rewolucyjne myślą wojowanie.

Sejmik konfedereatów - transmisja na żywo

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Polska doktryna gospodarcza - suwerenny pieniądz i metody jego obrony.

Witam Konfederatów i Sojuszników

Informuję, że już został zostało założone łącze do bezpośredniej
transmisji obrad z naszego sejmiku z dnia 17.11.2018 roku w Lublinie
Proponuję aby każdy w Was, przekazywał swoim znajomym oraz osobom, które
sie tym interesują.

https://www.youtube.com/watch?v=gMPRwSK8AV0&feature=youtu.be


Andrzej

poczatek od godż 10.00
 

KOMENTARZE

  • @
    Trochę śledzę te obrady. Bardzo ciekawe, niestety trochę zakłócane przerwami (ostania była gdy zaczęło się omawianie ustawy z 1920 roku o karaniu za malwersacje i korupcję). W tej chwili skończyła się przerwa obiadowa.

    Na czacie dyskusja komentatorów.
    Pan Paweł Ziemiński stwierdził że nie ma sensu rozmawiać o suwerenności monetarnej gdy państwo nie jest suwerenne (wypowiedź już znikła), oraz że
    ""system szwedzki" to już nie utopia, ale faszyzm w czystej," cywilizowanej' formie. Zatem, czy popieramy faszyzm, utopię, czy staramy się być realistami?",
    po czym pożegnał się.
    (ten system szwedzki ma wprowadzać e-walutę równoległą do komercyjnej, nieoprocentowaną ale 100% gwarantowaną przez państwo - wcześniej był omawiany - wygląda kapitalnie - żadnego tam faszyzmu, a przeciwnie - to ma ukracać faszyzm banksterski).

    Natomiast faszyzm wyraźnie był w wypowiedziach pana Ziemińskiego.
    Rzecz w tym że pieniądz to jest własność narodu nie państwa. Narodu jako suwerena.
    Suwerenność to się dotyczy narodu nie państwa.
    - Państwo jest suwerenne kiedy naród jest suwerenny, ale właściwszym jest w tej sytuacji mówienie o niepodległości państwa. - Niepodległości od wszelkich wpływów zewnętrznych, ale niepodległości najlepiej służebnej suwerenowi-narodowi.
    - Natomiast kiedy państwo chce być suwerenne bez władzy zwierzchniej narodu jako suwerena, to właśnie mamy faszyzm.
    - Oczywiście faszyzm jest "najgorszy" kiedy nad państwem rolę narodu-suwerena przejmują korporacje prywatne, w tym bankierskie-banksterskie, bo to one jako faktyczni właściciele banków centalnych - a one są prywatne.
    One mają być niezależne, ale faktycznie są skrajnie zależne od swoich prywatnych właścicieli.
    - I to jest sedno tego faszyzmu banksterskiego, one są nie tylko rakiem nad państwem, ale i wrogiem jego narodu właścicielskiego.

    Inaczej mówiąc budując suwerenny pieniądz automatycznie walczymy o suwerenność narodu i niepodległość jego państwa.
    Tak więc suwerenny pieniądz o którym mówił nikander jest antyfaszystowski i jak najbardziej ma sens, podobnie jak i system szwedzki.
  • @miarka 15:29:21
    Szanowny Panie i darczyńco

    Sejmik w Lublinie uważam za bardzo udany i taka też była opinia uczestników. Chyba udało nam się zrobić największy krok w kierunku stanowiska uzgodnionego od dłuższego czasu. Jestem spokojny o przyszłość konfederacji. Teraz musimy uporządkować materiał i wydać go. Już uNY zaczynają z nami walczyć. Link na www.koreus.pl został zablokowany.
  • @nikander 10:49:54
    " Już uNY zaczynają z nami walczyć. Link na www.koreus.pl został zablokowany".

    Póki co filmik pod linkiem w notce został. Skoda że z przerwami w nagraniu kiedy zaczynały się szczególnie drażliwe dla uNYch słowa - ostatnie kiedy zaczęło się dopowiadanie co jest naprawdę własnością. Na przyszłość warto mieć dwa niezależne systemy nagrywania, a filmik końcowy uzupełnić o treść przerw w transmisji na żywo.

    Co do oceny że sejmik był udany to się zgadzam. Za szczególnie ważne uważam właśnie te tematy dotyczące własności, ale i wagi ekonomii.
    - Jest ustrój prawny, ale nie mniej ważny jest ustrój ekonomiczny, i w obu przypadkach decydentem jest suweren - naród, Naród Polski.
    - Został zrobiony wielki krok w stronę suwerenności Narodu, a przy niej i niepodległości Państwa i wolności Polaków.

    Ale jako najważniejsze w tym wszystkim widzę to że skończyło się narzekanie, że skończyła się bierność, a zaczęły żyć propozycje konkretnych rozwiązań.
    Teraz już żadne uNY się nie wytłumaczą nie widzieli problemu ani narzucającego się rozwiązania.
    Tu już wielka chwała organizatorom tego sejmiku.
  • Link na stronce już poprawiony,
    na razie zamieszczona wersja pełna. Wersja tematyczna w przygotowaniu, pojawi się wkrótce. (ciężko ogląda się materiał kilku godzinny, chociaż wart aby zapoznać się z całością).
    Pan Paweł Ziemiński nie został wycięty, forma nagrywania "live" powoduje że jego wypowiedzi pojawiają się w tym momencie , gdy na linii czasu reportażu wypowiedział się.
    Ciężko skomentować , bo ciężko zrozumieć :).
  • Autor
    Ponieważ wypowiadałem się u pana Białasa i o Sejmiku, a w temacie pieniądza i własności, przeniosę swój komentarz i tutaj:

    """Pieniądz jest tym żarliwym bogiem Izraela, wobec którego żaden inny bóg ostać się nie może. Pieniądz poniża wszystkich bogów człowieka i zamienia ich w towar. Pieniądz jest ogólną, samą w sobie ukonstytuowaną wartością wszystkich rzeczy. Pozbawił on zatem cały świat - świat ludzi jak i przyrodę - jego właściwej wartości. Pieniądz jest wyobcowaną od człowieka istotą jego pracy i jego bytu; ta obca istota ma go w swej mocy, on zaś zanosi do niej modły.
    .
    Bóg żydowski stał się świeckim bogiem, stał się bogiem świata. Weksel jest rzeczywistym bogiem żydowskim, bóg zaś - tylko iluzorycznym wekslem.
    .
    Pogląd na przyrodę, zrodzony pod panowaniem własności prywatnej i pieniądza - to prawdziwa pogarda, faktyczne poniżenie przyrody, która wprawdzie istnieje w religii żydowskiej, ale tylko w urojeniu".

    Autor tych słów Marks nie pisał tego (oraz "Kapitału") jako krytyczne wobec religijności żydów, ale jako żyd dla ich promocji, dla ich specjalnego ulokowania w gospodarce epoki przemysłowej właśnie kosztem ich rezygnacji z religijności.
    I ich możni właśnie tak to zrozumieli.


    To też jest fałszywe i bałamutne: "Pieniądz jest ogólną, samą w sobie ukonstytuowaną wartością wszystkich rzeczy".

    - Pieniądz nie m sensu bez prawdy o relacjach społecznych.
    - Pieniądz jest formą prawa, a więc sam w sobie nie jest nawet nad polityką a co mowa nad sprawiedliwością i moralnością, człowieczeństwem ani duchowością. Tam gdzie taką rolę odgrywa robi to z racji przemocy i terroru, przestępstw i wymuszeń fizycznych, a zwłaszcza zdrad i korupcji, a nie z istoty pieniądza.

    - Pieniądz może być tylko materialnym przelicznikiem zapłaty za pracę, zamiennikiem dóbr konsumpcyjnych, tym co konsumpcyjne, co podlega destrukcji i destrukcji służy, posiadaniem, nie własnością.

    - Pieniądz może być bogiem w sensie "szatanem", bogiem uzurpatorem, bogiem terrorystą,, bandytą i zniewolicielem, przeciwieństwem i cieniem boskości, ale życia w nim nie ma.
    - Przeciwnie - mimo tego że bywa przedmiotem pożądania, pieniądz jest nośnikiem śmierci, nie życia. Życiu to służy "łaknienie i pragnienie sprawiedliwości", a nie pieniądz.

    - Pieniądz służy władaniu nad materią ale nie służy panowaniu nad ludźmi. Kiedy próbuje przejmować taką funkcję staje się źródłem najgorszych patologii, wynaturzeń i psychopatii.

    Pieniądz nie może być "ukonstytuowany" bo konstytucja musi być oparta o niezmienniki, zaś jego wartość jest kwestią umowną, jak każdego prawa.
    Nawet złoto ma wartość umowną a co mowa papier na którym drukowane są pieniądze, czy eter/powietrze w którym istnieją "pieniądze" banksterskie.

    Niezmiennikiem zaś mogą być tylko wartości narodu - to one wyznaczają to co jest własnością.
    Pieniądz w rozumieniu "monety", czy innego nośnika jest posiadaniem, a własnością jest pieniądz w rozumieniu systemu walutowego opartego o wartości narodu właścicielskiego państwa, czy szerzej - o jego dobra wspólne.

    "panowanie własności prywatnej i pieniądza - to prawdziwa pogarda, faktyczne poniżenie przyrody"

    Nie tylko przyrody, bo całej rzeczywistości Bożej. - Nie tylko dlatego co pisałem wyżej, że pieniądz nie może służyć panowaniu, ale i dlatego że nie istnieje własność prywatna.
    Prywatnie to można coś posiadać na użytek prywatny.

    Prywatne zawsze jest nakierowane na szukanie korzyści egoistycznych, nawet urojonych czy iluzorycznych, zaś własność zawsze buduje wspólnotę i istnieje tylko o tyle o ile wspólnota to docenia i ją chroni.

    Własność zawsze ma cele dalekowzroczne i ogólnoludzkie.
    Posiadaniem władamy, posiadanie tworzy nasze majętności prywatne z których konsumujemy, z posiadaniem możemy robić co chcemy, byleby nie szkodziło innym, ale własność zaczyna się dopiero od chwili, kiedy swoimi majętnościami co prawda według swojego uznania, ale najlepiej jak uważamy za słuszne, służymy innym ludziom i wspólnocie.

    Ktoś kto twierdzi że własność może być prywatna odleciał od rzeczywistości.


    Na temat własności to ważnych rzeczy można się było dowiedzieć na wczorajszym Sejmiku Konfederatów w Lublinie z działem organizatorskim Nikandera, ale nie od Marksa".
    //zygumntbalas.neon24.pl/post/146434,o-roli-pieniadza-w-swiecie-18-11-2018#comment_1503480
  • @Roman Klimczyk 12:09:16
    "Pan Paweł Ziemiński nie został wycięty, forma nagrywania "live" powoduje że jego wypowiedzi pojawiają się w tym momencie , gdy na linii czasu reportażu wypowiedział się."

    Tak, przeglądając nagranie już widziałem - wszystko jest.


    "Ciężko skomentować , bo ciężko zrozumieć :)"

    Przepraszam. Tutaj to się poprawię jak wrócę do pisania notek. Jeszcze dochodzę do siebie po chorobie.
    Oczywiście jakieś dające się sformułować wątpliwości mogę wyjaśniać od razu.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31